Reklamace

Reklamace  - salón BM Style proměny

Vady účesu může zákazník reklamovat, v případě účesu v kadeřnictví jde o smlouvu o dílo, kadeřník tedy odpovídá pouze za výsledek v okamžiku dokončení práce.

Skryté nedostatky je třeba oznámit, jakmile vyjdou najevo. Primárním nárokem je bezplatná oprava, nedá-li se vada odstranit, může spotřebitel žádat přiměřenou slevu z ceny.

Pamatujte si:

  • Přestože nic nepodepisujete, uzavíráte s kadeřníkem smlouvu o dílo. Kadeřník je povinen postupovat řádně a v souladu s vašimi pokyny. Na začátku ho proto důkladně seznamte se svou představou. Vezměte si na pomoc i obrázek či fotografii s vybraným účesem a nechte si vysvětlit, co všechno bude procedura zahrnovat. Může to znít banálně, ale je to nejjednodušší způsob, jak předejít nespokojenosti s výsledným účesem.
  • Kadeřník se musí řídit přáním zákazníka, maximálně ho může upozornit na důsledky pokynu, zvláště na jeho nevhodnost třeba s ohledem na typ vlasů. Průběžně sledujte, zda kadeřník postupuje podle vašich požadavků.
  • Nejste-li už v průběhu služby s prací kadeřníka spokojeni a nemůžete se dohodnout na nápravě, můžete využít zákonného práva od smlouvy odstoupit, pokud lze důvodně očekávat, že výsledek nebude odpovídat zadání či bude trpět nedostatky. Je však vaší povinností zaplatit práce do té doby již vykonané, kupříkladu umytí vlasů.
  • Ještě před zaplacením zkontrolujte, že výsledný účes odpovídá vašim požadavkům na střih, celkový tvar nebo odstín. Netýká se to jen vadnosti provedených prací, ale především bezvadného střihu či bezchybného melíru, které se neshodují s tím, co jste si přáli a domluvili.
  • Pokud se výsledek od vašich představ liší, dožadujte se takových úprav a doplnění, aby byla smlouva ze strany kadeřníka naplněna. Dohodnutá odměna mu náleží teprve tehdy, pokud dodrží svoji část smlouvy. Ta je pouze ústní a je tedy obtížné později prokazovat její obsah a následný rozpor výsledku s objednávkou. Dokud tedy vytvořený účes neodsouhlasíte, neplaťte. Když už na placení dojde, nezapomeňte si vyžádat doklad o provedených službách a jejich ceně.
  • U účesu neplatí známá záruční doba, v níž můžete reklamovat vady. Kadeřník odpovídá za výsledek pouze v okamžiku dokončení práce. Skryté nedostatky, jež jsou nepochybně důsledkem porušení povinnosti kadeřníka postupovat při plnění smlouvy řádně, oznamte, jakmile vyjdou najevo. Záleží na povaze vady, ale primárním nárokem je bezplatná oprava. Nedá-li se vada odstranit, můžete žádat slevu z ceny.
  • Vadami se v případě kadeřnických služeb rozumí například nepřesný, nerovný, nesouměrný sestřih, nevyvážené prostříhání, nerovnoměrné rozvržení barvy, nedostatečné připevnění nových vlasů a jejich vypadávání, neúměrné zatížení vlasů zákazníka při prodlužování. Nejčastější příčinou bývá nedbalé provedení či špatný odhad. Vady provedení, vyjdou-li dodatečně najevo po uhrazení ceny služby, už mohou být pouze předmětem reklamace. V tento okamžik už nelze namítat, že střih či odstín, který jste požadovali, nesouhlasí s původní objednávkou.